Belastingsamenwerking Oost-Brabant en gemeente Oss geven uitstel van betaling openstaande rekeningen

Datum: 07-04-2020

De belastingsamenwerking Oost-Brabant (BSOB) heeft vanwege het coronavirus besloten om soepel om te gaan met het betalen van belastingen. Dat betekent dat BSOB de komende tijd geen aanslagen, aanmaningen en dwangbevelen oplegt.

Voor alle openstaande bedragen die nog betaald moeten worden, geeft BSOB uitstel tot 31 mei 2020. Dit geldt voor alle inwoners, bedrijven, organisaties en verenigingen in de gemeente Oss.

Frank den Brok, wethouder Financiën gemeente Oss: ‘We merken dat corona er voor heel veel inwoners, ondernemers en anderen diep inhakt. Op deze manier hopen we dat de mensen die het zwaarst getroffen zijn wat ruimte krijgen.’

Extra maatregelen gemeente Oss
Daarnaast heeft gemeente Oss enkele maatregelen genomen:
- Voor alle rekeningen die gemeente Oss op dit moment verstuurd heeft naar bedrijven, inwoners, verenigingen en maatschappelijke organisaties geldt

een uitstel van betaling. Dit uitstel van betaling is tot 31 mei 2020.
- Voor nieuwe rekeningen, geldt een standaard betalingstermijn van 90 dagen in plaats van 30 dagen.
- Gemeente Oss zal er alles aan doen om facturen die zij van bedrijven hebben ontvangen zo snel mogelijk te betalen, in elk geval binnen 15 dagen.

Met deze maatregelen wil de gemeente voorkomen dat inwoners, bedrijven, organisaties en verenigingen op korte termijn financieel in het nauw komen. Uitstel van betaling kan wat lucht geven in onzekere tijden.

Het kabinet biedt een ondersteuningspakket voor ondernemers
Het kabinet kwam deze week al met een ondersteuningspakket specifiek voor ondernemers. Ook de provincie en de banken hebben aangegeven dat zij ondernemers gaan steunen.

Meer crisismaatregelen verwacht
Er worden de komende tijd meer crisismaatregelen verwacht voor inwoners, bedrijven, organisaties en verenigingen. Gemeente Oss vertaalt deze zo snel mogelijk door naar Oss en kijkt wat zij als gemeente aanvullend kunnen doen

Bron: Gemeente Oss