Café Brein Uden/Veghel en Oss – Goed slapen; meer energie

Datum: 09-08-2022

Café Brein Uden/Veghel en Oss – Goed slapen; meer energie

Het hebben van Niet Aangeboren Hersenletsel kost je de hele dag veel energie. Zoveel zelfs dat je niet uitgerust naar bed gaat en door alle overprikkeling en vermoeidheid niet goed inslaapt en of niet goed doorslaapt.

Je begint je volgende dag met weinig energie terwijl je die juist zo nodig hebt om aan je dag te beginnen, aan je herstel te werken, of je dagelijkse dingen te doen. 's Avonds ga je weer doodmoe naar bed.

Goed slapen is nodig om energie op te doen; alle indrukken te verwerken, te ontspannen en rust te krijgen in je lichaam en geest. Dát bevordert je herstel.

Dit thema staat centraal tijdens de bijeenkomsten Café Brein op maandag 3 oktober in Uden en op dinsdag 4 oktober in Oss. Café Brein is een trefpunt voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel(NAH), mantelzorgers, partners, familieleden, vrienden en professionals.

Tijdens deze bijeenkomsten zal er een spreker zijn die dit onderwerp behandeld.

Deze bijeenkomst gaat vooral over wat Goed Slapen is, wat het met je doet, hoe je dit kunt bevorderen en wat het betekent voor je uiteindelijke herstel.

We nodigen u uit om te komen luisteren en/of mee te praten in Uden of in Oss.

Café Brein Uden/Veghel is er op maandagavond 3 oktober van

19.30 uur-21.30 uur (zaal open 19.00 uur). Locatie: Muzerijk Klarinetstraat 4 Uden.

Aanmelden via: cafebreinuden@ons-welzijn.nl.

Café Brein Oss is er op dinsdagmiddag 4 oktober van 14.00 uur-16.00 uur (zaal open 13.30 uur). Locatie: De Meteoor Oude Litherweg 20 Oss. Aanmelden via: cafebreinoss@ons-welzijn.nl.

In Café Brein worden wisselende onderwerpen besproken in een gezellige ontspannen sfeer. Het accent ligt op contact, erkenning en voorlichting. Een plek waar je niet steeds hoeft uit te leggen wat er aan de hand is.

Vrijwilligers organiseren Café Brein samen met SWZ, Thuiszorg Pantein, Brabant Zorg, Professionals in NAH, Revalidatiecentrum Tolbrug en ONS welzijn. Kijk voor meer informatie op www.nahnobrabant.nl

ONS welzijn is er voor iedereen met een vraag op het gebied van meedoen, opvoeden en opgroeien, wonen, financiën of zorg. Ook is ONS welzijn er voor mensen die hun talent willen ontdekken en inzetten voor hun omgeving. ONS welzijn werkt in de gemeenten Bernheze, Boekel, Maashorst, Oss en Meierijstad.

Bron: ONS Welzijn