Geffense verenigingen werken samen als 'Vitale Verenigingen'

Datum: 07-10-2020

Geffense verenigingen werken samen als 'Vitale Verenigingen'

Het is een tijdje stil geweest vanuit de stuurgroep Vitale vereniging. Het oorspronkelijke plan was om twee keer per jaar een bijeenkomst voor verenigingen te organiseren rondom een thema. Helaas heeft de Coronaperiode roet in het eten gegooid en vinden er dit jaar geen themabijeenkomsten plaats. Aan de andere kant kunnen we ons goed voorstellen dat alle verenigingen, zeker in deze periode, tegen dezelfde dingen aanlopen.

· Hoe ga je om met alle coronamaatregelen binnen je vereniging?

· Hoe ga je als vereniging om met eventuele besmettingen onder leden/ vrijwilligers?

· Hoe zorg je er voor dat je op een veilige manier je sport/hobby weer kunt uit oefenen?

· Hoe staat het met de financiële situatie van je vereniging?

Datum volgend jaar

We gaan er van uit dat Corona volgend jaar onder controle is zodat we weer enthousiast door kunnen pakken en verenigingen uit kunnen nodigen voor een themabijeenkomst. Zet de datum 15 maart 2021 alvast in je agenda! Begin volgend jaar komen we met meer informatie hierover bij je terug.

Ander nieuws

Ook al is het op dit moment lastig om activiteiten te organiseren, achter de schermen gebeurt er van alles. We informeren je hier graag over.

· Vanuit Geffen.nl wordt er op dit moment druk gewerkt aan het ontwikkelen van nieuwe communicatievormen. Een voorbeeld hiervan is een app. Deze wens is ook vanuit verschillende verenigingen uitgesproken. Zodra hier nieuws over te melden is, horen jullie dit uiteraard.

· Ook werken de mensen achter Geffen.nl aan het beschikbaar stellen van een pagina op de site www.geffen.nl voor een gezamenlijk platform voor de Geffense verenigingen. Een voorbeeld van informatie die hierop vermeld kan worden, is een lijst van materialen die uitgeleend kunnen worden aan andere verenigingen. Heb je binnen je vereniging materialen die niet op deze lijst mogen ontbreken? Mail dan de gegevens over het object, plus de naam en telefoonnummer/mailadres van de contactpersoon naar info@geffen.nl.

· “Maak kennis met… De Roefeldag” is niet doorgegaan. Wel hebben Tennisvereniging de Vlijmd, KPJ Geffen en Nooit Gedacht de handen ineen geslagen. Deze verenigingen hebben er samen voor gezorgd dat jeugd t/m 18 meer dan één keer per week kon sporten in de periode tot 6 juli. Jeugd kon, naast hun eigen sport, kennis maken met de andere sporten.

· In de herfstvakantie organiseert het SEC samen met enkele verenigingen (sport)activiteiten voor basisschooljeugd.

(klik op afbeelding om te vergroten)

Blijf gezond

We hopen nog steeds dat deze Coronaperiode niet te lang meer duurt. Heb je vragen/ideeën die je graag wilt delen met andere verenigingen, mail dit naar hans@sport-expertise-centrum.nl.