Wethouder Frank den Brok opent vernieuwde Koppelinck

Datum: 11-05-2022

Wethouder Frank den Brok opent vernieuwde Koppelinck

Multifunctioneel Centrum De Koppellinck in Geffen is verbouwd. Wethouder Frank den Brok verricht op zondag 15 mei om 10.30 uur de feestelijke opening van het vernieuwde gebouw. De opening is tevens de aftrap van de open dag in De Koppellinck en Het Oude Klooster.

Wat is er veranderd?

De glazen voorgevel van de ingang is naar voor geplaatst. Zo is ruimte gemaakt voor een extra trap naar de eerste verdieping. Dat was nodig omdat de andere trap midden in het multifunctionele gedeelte van het gebouw ligt. ’s Avonds gaf dat overlast bij activiteiten. Met de vooruitgeschoven ingang en nieuwe trap is dat nu opgelost.

Sinds de verbouwing is er in De Koppellinck een afgesloten horecagedeelte. Hier kunnen  gebruikers na een activiteit een kopje koffie of glaasje drinken. Deze verbetering van de horeca maakt het dorpshuis aantrekkelijker voor verenigingen.

Bij de verbouwing is ook de ventilatie in het gebouw verbeterd en een verzakking van de bouwconstructie opgelost.

Samenwerking met Oude Klooster

Tegenover De Koppellinck ligt Het Oude Klooster, een ontmoetingsplek voor ouderen uit Geffen. Op zondag 15 mei is er in beide gebouwen een open dag van 10.30 tot 14.00 uur met presentaties van verenigingen en organisaties. Deze gezamenlijke open dag markeert het begin van de samenwerking tussen De Koppellinck en Het Oude Klooster. In de toekomst gaan beide organisaties meer samenwerken om nog meer mensen naar De Koppellinck te trekken.

Dit project/evenement draagt bij aan deze  Global Goals:

Global goals

Kijk voor meer informatie op www.oss.nl/globalgoals

Koppellinck

Bron: Gemeente Oss